Kodex:
7.7.2. A kézben, pakliban, gyűjtőben (Semmiben) lévő változó idézési költségű lapok alap idézési költsége mindig a lap bal felső sarkában szereplő konkrét érték. Az alap idézési költség pontos kiszámítását kizárólag a lap kijátszásakor kell elvégezni.
[Kiegészítés]
Ha a kézben, pakliban vagy gyűjtőben (Semmiben) lévő változó idézési költségű lap idézési költségében X illetve ? szerepel, ezek értékét mindig a lehető legkisebbnek kell tekinteni.
|
| Több válaszban szerepelt ez az "így teszteltük" "tesztelésen fel se merült" egyben reagáltam ezekre. |
Sracok, all due respect meg no offense, de a "tesztelesen igy ertettuk, ott mindig igy jatszottuk" az semennyire nem erv (azt mutathatja hogy mi LESZ a FAQ-ban, mert mi volt a szandek).
Azt kell nezni, hogy mi van a lapra irva, az mennyire egyertelmu vagy sem, Kodex mit mond, esetleg mas lapon van-e relevans FAQ, ami nincs Kodexbe vezetve, es ennyi.
Ha ez nem adja meg az egyertelmu valaszt, akkor kell a FAQ a lapra (esetleg Kodex pont is, ha altalanosabb dologrol van szo), minel hamarabb. |
| 2x valtozott az oltalom szabaly |
Hatarozottan szimpatizalok azzal, ha a Gomak erejehez semmilyen uj lape nem merheto, mig a vilag vilag  |
| Az izom kapas az noveli az EP-jet a lenynek, vagyis eletmento hatas. Az pedig, hogy kozvetetten noveli a (J) kepessege, az nem gond. Azt az 1 kerdest kell feltenni: ettol az azonnali cselekvestol, ha vegrehajtjuk minden kapcsolodo hatassal egyutt, noni fog-e az EP-je? Ha igen, akkor mehet. |
"Varázslathárító korvettel ki lehet-e sütni annak az építőnek a képességét, amelyiket a korvett költségének beáldoztam?"
Nem ertem a kerdest, aki epiti a korvettet, azt nem lehet egyidejuleg be is aldozni a korvett koltsegekent... |
| Senki se kérdezte meg, hogy ebben tényleg Ősi káoszt kell-e vásárolni? ;) |
| A 10 mp hosszabbítás v nem az nem érinti az egyébként létező időhúzást, ez tiszta. Ellenben további időhúzási lehetőséget generál, amint kifejtettem. Igen, nyugodtan érje "sokként" ;); a játékost, hogy lejárt az idő épp abban a másodpercben (kb sejti, hogy mikor jár le, a percet tudhatja), jóval inkább, mint hogy ezzel inkorrekedjen. Nem véletlenül a "játék vége esemény" azonnali dolog a sportokban, a tcg-kben. |
| Szerintem a játékos nem fogja tudni másodpercre az időt semelyik módon sem. A 10-es visszaszámlálás ikyen módon triviálisan exploitolható (hjt meg is történt): ha nem szeretném átadni a körömet, mert rosszul állok, és lehet, hogy a +1 körben meghalnék, akkor wlhúzom azt a 10 mp időt (amit egyébként nem tettem volna) és csak utána passzolok. Ellenben ha jól állok, és sanszosan nyerhetek majd a plusz 1 körömben, akkor már nem gondolkodom vagy csinálok még valamit (amit normálisan nem íhy csináltam volna), hogy legyen még 1 köröm. Ezért káros ez, az idő lejártának pillanatszerű eseménynek kell lennie, akkor legalább ilyen "out of game, részben időhúzó" elemek nem jönnek be, a sajnálatos egyéb időhúzások mellé. |
| Azt pont nem, mert általános, de bűbájt tud. |
Az idő lejárás problémához az lenne a javaslatom, ami a Lootcastben is elhangzott: nem 10 mp-es visszaszámlálás, ami további időhúzásra sarkallhat, hanem ellenkezőleg: határozott "lejárt az idő" bemondasra (tehát semmi "fugyelem" meg dobpergés ;) ) és ahogy ez elhangzik, abban a pillanatban járt le (utána a magyarázat, hogy kinek van még köte, az már nem számít).
Ez kimondva/leírva előre még a legjobb a (nem tökéletes) megoldások közül. Amúgy is a bíró akkor mondja ezt, amikor már épp lejárt az idő valóban. |
Azert azt tegyuk hozza, hogy pl. az OP-nal (meg neha HKK-nal is, mas versenyeken) van a "3500 forint a nevezes, de ebben benne van, hogy mindenkinek jar 1 booster". Az ilyenkor a nyeremeny resze, vagy mi az? Persze, ertem, az bontatlan, ezt meg verseny kozben kibontod...
( szerintem is szerencsesebb az 1 UR, mint a 3 booster itt, csak kivancsi vagyok itt a fogalmakra ) |
begeneralodik az a gyujtobe  |
Amikor bevezetesre kerult, pedig tobben jeleztek, hogy szabalykent nem tetszik (az ikonkent jeloles mas teszta, alapvetoen a dolog hasznos, csokkenti a kezdo elonyet). Aztan valoszinu legtobben megszoktak - kiveve gondolom azokat, akikkel a kollega talalkozott.
Mindenesetre a gyakori szabaly-behozas (plane, ami nincs jelolve lapokon, mint az idezes v a Mulligan) es szabaly-valtoztatas (oltalom 2x, blokkolas, KF, hajo kapcsan az epuletek, "az AM-es lenynek a kepessegere se lehet reagalni", "onmagat nem keresheti, hiaba nincs rairva" most hirtelen ezek jutottak eszembe, de szetinem van meg jopar csak az elmult 3-4 evbol) meg ha kulon-kulon tobb minden ERTELMES is (nem mind), tul soknak tunik, nehezen megjegyezheto annak, aki nem "folytonos hkk.hu es Kodex-olvaso". Az oltalom vs idezes dolgot pl. versenyen most elegge megutkozessel fogadtak kezdok (kezdo: "de hat az idezes az alap idezesi koltseget csokkent, nem?" valasz ugye: "de, jol tudod, de lett egy ilyen szabalymodositas nemreg"). |
| Ezek minden tesztelő és versenyjátékos fejében pörögnek, csak sokkal-sokkal összetettebben, amúgy |
| Az amugy vilagos, hogy le kene irni a Trondarhoz is ezt, vagy a Kodexbe rakni valami altalanosat (ha nincs valoban). |
arra legalabb ra van irva, mennyit hasznalhatsz, a Bolcsnel nem tudod, mibol van 4
de megintcsak, johet-a "de hat en csak 3-mal / 2-vel / 1-gyel jatszom, nezd meg a paklilistamon, most mi van, azt hiszed, csalok?" |
Es akkor meg ott van a "Mardakor bolcs miatt 4-gyel jatszom valamibol, de nem kell a meccs elejen megmondanom, hogy mibol" es hasonlo finomsagok  |
A versenyen konkrétan a Zárt kapu volt, ami azt adta, hogy minden lapodat +1 vp célozni.
Arra jutottunk mi is, hogy a 2 lapodat egyszerre leszedő varázslat az 2-,vel drágább lesz (de simán megmagyarázható a másik is).
Valószínű érdemes lenne faq-ba betenni a választ. |
Nekem az a gyanúm, hogy ez szétágazó bonyodalmakhoz vezetne. Pl. megmutatom, hogy a Semmimben ott a 3, akkor semmit se mutatok, ezt szabad? Megmutatom, hogy 1-et leszedtél, de a paklilistámban is csak 1 van, akkor kesz is? De az ellenfélnek később eszébe jut, hogy hopp, de már sideoltunk, és a sideodban us volt, akkor azt nem raktad be? Talán érthető, a játékosok mindig továbbgondolasokat és analógiakat keresnek, a gonoszok . |
| Nem biztos, hogy ez meggyőz ;) de annyit tudok mondani, hogy a Gomak megsemmisítő pillantása lapnak, amely hasonló mechanikájú, a faqkában konkrétan le van ez írva. |
Ha van 2 lapom, mindkettőt +1 vp célozni, és egy varázslattal megcélzom mindkettőt, akkor az vajon 2 vp-vel, vagy csak 1 vp-vel lesz drágább?
Bónusz ;) ha a válasz tud hivatkozni valamilyen írott forrásra, kódex v faq. |
Szerintem itt nem elsosorban az 1 koron belul tobbszor hasznalas volt a kerdes, hanem hogy a gyujtoben is megtortenik-e, hogy "90.7. A (J) ikon jelentése: ez a képesség csak egyszer használható, és ezután a lap mindenképpen elveszti ezt a képességet. "
Nekem is az a tippem, hogy NEM veszti el ilyenkor, de ez egy valid kerdes volt szerintem. |
Így a top-ot netdeckeli, aki akarja, mert az ott van. Ellenben ha a kezdőnek van egy (tetszőleges etnikum) deckje, és valaki végre elindult egy ilyennel, és mondjuk ment 50%-ot, akkor kuncsoroghat. Ez tökre hkk-terjedés ellenes és kezdőellenes szabály.
Ellenben mondjuk a nemzetközi játékokban véresre netdeckelheti magát mindenki. Unalmasak is, ja nem ;). |
| Én úgy láttam, Sárkánykőn kapható a hkk30 csomag, 3300-ért |
| Ok, köszi, egyszerűbb így valóban. |
A "mindig" alol van kivetel, megpedig az "azonnal"-nal, azert kerdeztem arra ra:
"133.2. Azonnal létrejövő automatikus képességek: Ha egy automatikus képesség szövegében hangsúlyozottan szerepel, hogy azonnal létrejön valamely feltétel teljesülésekor, akkor az ilyen képesség nem vár sem az őt kiváltó cselekvés befejezésére , sem az esetleges többi kapcsolódó hatásra, sem a cselekvésre vonatkozó esetleges reakciókra. Mindezeket megelőzve a feltétel teljesülésekor azonnal végrehajtódik. Amíg az azonnal létrejövő automatikus képesség hatását végrehajtják, a játékosoknak az összes folyamatban lévő cselekvést , reakciót és kapcsolódó hatást fel kell függeszteniük."
De persze mondhato, hogy ez a "barmikor" ez nem az "azonnal" (hiszen masik szo ugye ), hanem csak egy kisse felesleges ize ami nelkul is pont ugyanazt jelentene a szoveg, csak ilyen nyomatekositas vagy effele. |
| Korlátozással játszom, 2 lap van a kezemben. Az egyik egy Isteni döntés, kijátszom. Mi történik pontosan? A 'bármikor' a Korlátozáson, az ugyanolyan-e, mint ha 'azonnal' lenne? |
Ez szerencsere egyszerubb (szerintem): a Gorbognak van 1 AM kepessege, annak dobnod kell varazslatokat, ha van (az ellen nem ved a Homokgolem). Meg van 1 anti-semlegesites kepssege, az ellen meg ved: ha van semlegesiteses lapod, akkor annak (azoknak) a dobasa helyett kirakhatod az asztalra ezt a csodat.
( persze csakis automaikus-aktivalast kivanoan, mint a termiket ) |
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|